Retourneren en ruilen

Hoe kan ik artikelen retourneren?

Je kunt de producten die je bij Tuinkussenshop.nl hebt gekocht binnen 14 dagen retourneren*. Voorwaarde voor retourneren is dat de producten niet zijn gebruikt, onbeschadigd zijn en indien mogelijk in de originele verpakking verpakt zijn.

Let op: wees extra voorzichtig bij het inpakken en verzenden van kussens. Zorg ervoor dat de stof niet vies wordt.

Wanneer je een product wilt retourneren ga je als volgt te werk:

  • Stuur het artikel en de bijbehorende pakbon binnen 14 dagen aan ons terug in de (indien redelijkerwijs mogelijk) originele verpakking.
  • Adres voor retournering:
    Buitencomfort BV
    Kerkendijk 92A
    5712 EW Someren
  • Geef op de pakbon aan welk artikel je retourneert en om hoeveel stuks het gaat.
  • Indien je de order vanuit het buitenland betaald hebt per bankoverschrijving, schrijf dan het IBAN en BIC nummer van de buitenlandse rekening op de pakbon. Zonder IBAN en BIC kan het aankoopbedrag niet worden teruggestort op een buitenlandse rekening.
  • Indien je de pakbon niet meer in bezit hebt kun je het modelretourformulier gebruiken.PDF modelretourformulier
  • Geef het pakket af bij een pakketpunt naar keuze. De retourkosten dien je zelf te voldoen.
  • Na controle en goedkeuring van de geretourneerde artikelen wordt het aankoopbedrag (inclusief eventuele leveringskosten) zo snel mogelijk teruggestort op je rekening. We zullen het aankoopbedrag in elk geval binnen 14 dagen na retourmelding terugstorten, mits het product binnen deze tijd bij ons is aangekomen of wij bewijs van verzending ontvangen hebben. We gebruiken voor terugbetaling altijd dezelfde betaalwijze als gebruikt is voor het plaatsen van de order. We hanteren geen betalingskosten voor een terugbetaling.
  • Zijn de producten die je retourneert niet meer als nieuw? Dan bepalen we tijdens het verwerken van de retourzending een afschrijvingspercentage. Je krijgt dan een gedeelte van het aankoopbedrag teruggestort.

*N.b.: Tuinkussens of andere artikelen die op speciale bestelling voor je gemaakt worden (bijvoorbeeld bij grotere aantallen kussens) zijn uitgesloten voor retournering. Het recht van retourneren geldt alleen voor online aankopen (aankopen in de winkel zijn uitgesloten). Het recht van retourneren geldt alleen voor consumenten en is niet van toepassingen op orders geleverd aan bedrijven, stichtingen of instellingen.

Hoe snel wordt ik terugbetaald na retourneren?

Als je retour in ons magazijn binnen komt, dan wordt deze in 90% van de gevallen binnen twee dagen gecontroleerd en verwerkt. Na verwerking van de retour heb je het geld meestal binnen twee dagen terug op je rekening. Als het erg druk is, kan de verwerking soms wat langer duren.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Tuinkussens of andere artikelen die op speciale bestelling voor je gemaakt worden (bijvoorbeeld bij grotere aantallen kussens) zijn uitgesloten voor retournering. Het recht van retourneren geldt alleen voor online aankopen (aankopen in de winkel zijn uitgesloten). Het recht van retourneren geldt alleen voor consumenten en is niet van toepassingen op orders geleverd aan bedrijven, stichtingen of instellingen.

Kan ik producten ook zelf terugbrengen?

Ja, dat is geen probleem. Meld je retourzending aan via klantenservice@tuinkussenshop.nl.

Menu